https://www.facebook.com/maiserygaard/Skal vi tale lidt om Thailand ? – Maise Rygaard
... og vupti var det 2019

Skal vi tale lidt om Thailand ?

Øverste billed: Fotokredit til Santhiya Koh Yao Yai Resort

OKAY !!!!

Jeg ved nærmest ikke hvor jeg skal starte og slutte dette indlæg, da jeg er flækket 8 millioner gange i begejstring bare ved at tænke på noget der starter med T…f.eks Thailand.

Jeg skal tilbage til 2000 & 2002 siden jeg var der sidst, dengang var det Phi Phi, Koh Samui og Hua Hin. Efter tsunanien i 2004 blev Thailand for mig farligt og det eneste jeg kunne se for  mig var se og hør’s rædselsfulde forside med døde menneske kroppe på stranden. Jeg svoret at jeg aldrig skulle tilbage til det som havde været det vildeste ferieparadis for mig. Men som I ved så ændres tingene og man har et standpunkt til man tager et nyt. Gud ske tak og lov for det.

Jacob og jeg har rejst en del sammen, men ikke til solskin, mere kortere ture som Berlin, Hamborg, New York og en helveds masse hotelophold rundt omkring i DK og Ystad. Så vi trængte til en sommerferie denne vinter. Gerne en slags honeymoon, altså uden forgående ægteskab 😉 Men en rigtig lækker kulisse at dyrke hinanden i.

Jeg startede med at spørge på facebook, som jeg oftes benytter mig af. Hvad der kunne anbefales og jeg fik virkelig mange destinationer i spil. Hurtigt blev Thailand mest attraktiv, da det er så billigt at leve og vi bedre kunne skyde den af og spille langhåret i solen, uden at nakke fra den opsparing jeg i hvertfald ikke har.

Først skulle der forhandles for Jacob, som mente min energi ikke var til en øde ø for lang tid ad gange, måske der lå en lille frygt for mit ikke diagnosticeret ” dampgen” ville eksplodere på et tidspunkt. Så kompromiset blev 3 dage på en øde ø og resten af tiden hvor der skete lidt mere.

Jeg læste alt om Koh Lip, Koh Mook, Koh Gai, Koh Poda, Koh mor, Koh Tup, Koh Yao Yai og Koh Noi…. og så rejste Elvira fra Diamant Familien til Koh Yao Yai og der blev jeg sikker på hvor vi skulle hen.

Pga. vores 4 børn var vi 100 % ufleksible på datoer når det kom til rejsetidspunkter, så den flybillet der passede blev en charterbillet med Tui tur/ retur til 3.850,- pr. person. Fungere upåklageligt.

Koh Yao Yai

Vi fløj direkte til Phuket lufthavn hvor vi blev hentet af hotellet’s personale og kørt til en nærliggende havn. Vi sad i en fed øse og fik iskold kildevand. Videre ud i en speedbåd og 30 min efter lagde vi til i

P A R A D I S

Vi tjekkede ind på Santhiya, 5 stjernet resort i top klasse. Flere skrev til mig at det så sindsygt ud og hvad det mon kostede. Det er svært at svare på, da det kommer an på sæson og hvor meget luksus man er ude efter, antal nætter osv. MEN det er ikke billigt, kvalitet og pris hænger bare unægteligt sammen. Jeg mener alle huse er med private pool. Vi boede i en 150 kvm stor hytte/hus med stor lækker pool, og ja jeg vil anbefale at se house turen på min instagram hvor den ligger under “Thailand”. Det var SINDSYGT lækkert, så smukt, og helt igennem privat. Ingen kunne se huset så det er da første ferie det har været helt unødvendigt at have tøj på.. ha ha…. Når vi skulle fra huset, der lå på en bjergskråning ringede vi efter en bil der hentede os og kørte os til stranden. Når vi kom hjem efter middag, var værelset gjort natklar til os. Så vi skulle ikke anstrenge os med at trække gardinerne for og ej heller tænke på natsnacks. Det var isklumper 24 timer i døgnet på værelset og hver aften friske natsnacks som hjemmebagte pandekager osv.

Badeværelset var udendørs og det er altså ret særligt at kunne stå under en stor tropebruser i mørket under stjernehimmelen og føle man var i himmelen.

Santhiya levede op til hver en stjerne og jeg vil anbefale det BIG TIME.

Efter 3 dage skulle vi desværre forlade det sted, hvor jeg på ingen måde havde fået kuller, men følte mig så hjemme. Jeg var grædefærdig, og ikke 1 % i mig havde lyst til at rejse videre. Men det skulle vi, trods Jacob godt kunne se det ikke passede mig så godt og forslog vi aflyste det næste hotel og bare blev der’… men så skulle jeg altså have lavet en ” send flere penge” til mine forældre og det prøver jeg at undgå nu jeg er flydt 40 år 🙂

Vi kæmper stadig med gode outfit billeder, dette er det eneste fra hele turen der er at vise 🙂 Godt rystet..Det er ikke det vi bruger tiden når vi er sammen.

Phuket

Speed båden sejlede os tilbage til havnen og der ventede en taxa der kørte os til Kamala Beach, hvor vi tjekkede ind på Wyndham Grand Phuket, også et 5 stjernet hotel, helt anden stil end hvad vi kom fra. Dette hotel er ret nyt, TOP moderen og tjekket. Her bor man også kun med private pool og helt privat. Det kan altså anbefales når man er uenige om hvorvidt aircon’en skal kører om natten eller ej. Og man er så varm at det eneste der hjælper at rulle ud af sengen og i poolen kl.03 om natten.

Vi har haft STOR glæde af de private pools.

På Phuket lejede vi med det samme en scooter og drønede rundt på den. Her fik jeg mættet mit eventyr gen hvor vi skulle ud og trekke på de mest absurd stejle bjergskråninger for at nå bestemte stranden jeg havde læst om på nettet. Jacob har gennemstået lidt mange af mine gode ideer, med stor tålmodighed og godt humør.Tak for det skat <3

Paradise Beach

Freedom Beach

Cafe Del Mar – Beach Club

Alt i alt en helt VIDUNDERLIG ferie. Thailand er et venligt land, fyldt med søde mennesker, godt vejr, LÆKKER instavenlig sund og velsmagende mad. Vi spiste flere gange ret lokalt, og det kan betale sig for at få smagt det de lokale selv spiser, spicy som en i helvede men åhhh så lækkert. Vi var en dag på en madmarked hvor vi spiste os igennem utallige boder til så små penge at det ikke er til at forstå.

Jeg tænkte meget på pigerne, anden gang nogensinde vi ikke ses 8 dage. Men søde sms’er og dette brev gemt i kufferten hjalp.

Tak fordi du læste med hele vejen.